vrijdag 31 mei 2013

Dag 109 De kosten en de baten.

.


Het is niet overdreven; ik breng deze dagen veel, heel veel tijd door in de keuken. Vandaag ben ik officieel begonnen met het 28 dagen ontgiftingsdieet van Jacqueline van Lieshout. Het betekend geen vlees, geen granen (in mijn lichtgewicht geval wel havermout en af & toe een boterham van boekweit-zuurdesem), geen suikers en geen producten waar onnatuurlijke dingen in zitten, en o ja, geen koffie! Afgelopen week heb ik het meeste al toegepast, een beetje stapsgewijs, en ik kan melden: het is te doen. Heavy, maar te doen.

Het grootste hiaat blijkt niet te zijn het weerstaan van bonbons, taart op een feestje, of het moeten missen van koffie terwijl je man lekker in z'n cappuccino roert. Het grootste ding, althans voor mij, is dat het zoveel tijd kost om zo te leven. Men, ik ben hele dagen bezig om al die groente-gerechten te genereren. En dan al die afwas!!!

Toch, laatst verzuchtte ik tegen Frits, net nadat ik de theedoek eindelijk had weggehangen: "Er begint zich iets in mij te manifesteren." "Vertel." reagereerde hij. "Nou, ik voel een diepe... tevredenheid." En zo is het. De heerlijke smaak van het pure eten weegt op tegen the efforts. En het niet langer weg kunnen vluchten in makkelijke en ongezonde sweets & coffee maakt dat ik bij diepere issues terecht kom. Ga die aan en je komt uiteindelijk terecht bij...tevredenheid.

Niet voortdurend, maar af en toe begin ik dus onvermoede vruchten te plukken van dit groente en fruit avontuur. Bonus!



Goed, weer even terug naar het leven van alledag. Wie heeft er wel eens gehoord van Misome? Nee? Ik dus ook niet. Dit hier op de foto is Misome en ik heb er noodgedwongen al twee avonden mee gekookt. Het kwam op mijn weg via de Odin-groente tas.
Misome is familie van de paksoi. Het smaakt goed wanneer je het roerbakt met uitje, knoflook en cherrie-tomaat, terwijl je er de laatste minuut nog flink wat blauwschimmelkaas (tijdens de 28 dagen van geit of schaap) aan toevoegt in de pan. Mmm...

Dus vraag me of ik een lekker receptje ken met Misome en vandaag de dag verblik of verbloos ik niet langer. Ook een onvermoed winstpuntje ten opzichte van vier maanden geleden.

Fijn groen & gezond weekend!



2 opmerkingen:

  1. Hallo, via vriendin je blog ontdekt, ziet er mooi uit !! Ik ben ook op de gezonde tour. Ben nu een maand aan het sappen en het doel is nog 1 maand. Dit nav. documentaire Fat,sick and nearly dead, van Joe Cross. wwww.rebootwithjoe.com Later nog een sapmeester ontdekt www.juicemaster.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor de tip van de Juice-master; wat een enthousiaste man. Ik ga zeker de 'Hug in a Mug' proberen die hij in één van de filmpjes demonstreert.

      De documentaire heb ik nog niet gezien maar dat gaat er zeker van komen.

      Succes met je gezonde initiatieven!

      Verwijderen

Leuk dat je hier was!