maandag 14 januari 2013

Dag 1 Een nieuwe gezonde start.

Op dit blog ga ik verslag uitbrengen van mijn pogingen om gezondere eetgewoonten te ontwikkelen. Want dat is nodig. Ik weeg dan maar 54 kilo, dus qua gewicht no worries, maar wat te denken van een hardnekkig uitscheurende mondhoek? Is niet fijn! Na even googelen ontdekte ik de reden: vitamine-gebrek.

Ik moet toegeven: ik eet VEEL te weinig fruit en ook te weinig groente. Het lukt me maar niet om dit te integreren in mijn dagelijkse maaltijden. Vaak vergeet ik het ook gewoon. Omdat het voor mij, maar ook voor Frits, mijn lieve man, belangrijk is om gezondere eetgewoonten te ontwikkelen, heb ik besloten mijn foto-projectjaar opzij te schuiven en een jaar te gaan bloggen over...




Fruit, groente, en alles wat je ermee schijnt te kunnen maken. 
Ik zeg maar meteen: lees dit gerust niet. Misschien word het wel helemaal geen leuk blog. Het is gewoon dat het me niet gaat lukken om op dit punt te veranderen wanneer ik er niet over blog.

Gister ben ik spontaan begonnen met het inslaan van deze nieuwe weg. En aangezien dit plan zich ontwikkelde aan het einde van een lome zondagochtend (ik liep nog rond in PJ's) was ik totaal niet voorbereid. 

Dus ging ik eens even op zoek naar wat mijn huis herbergde aan groente en fruit wat wij deze dag zouden kunnen consumeren? Yes! Wortels en appels!




Waardoor wij beidjes een glas vol caroteen en vitaminen tot ons konden nemen. Prima lekker, trouwens.
Het schijnt (volgens mijn sappenboek) dat je zeven (!!!!!) van dit soort glazen nodig hebt per dag. Is toch niet te doen? Maar je weet nooit, misschien zit ik aan het einde van dit jaar bij Koffietijd te vertellen dat ieder mens op z'n minst zeven glazen groente of fruitsap moet drinken, dagelijks. Ben ik Nederlands nieuwste sap-guru geworden.





Goed, wat had ik nog meer in huis? Puntpaprika's, omdat ze in de hamsteraanbieding waren. Prima items voor de lunch, zou ik zeggen. Ik liet ze in de oven op lage temperatuur (130 gr.) roosteren. Een half uurtje.



Waarna we ieder een hele puntpaprika op brood aten. Hoe gezond kun je leven?!
En, dit is even een zijstraatje, het was sowieso een bijzonder moment, omdat voor het eerst mijn nieuwe Green Gate ovenschotel mocht figureren. Daar wordt ik nou blij van.

Tot slot turfde ik mijn glaasjes water; het waren er zeven. Ook een goed begin.

Kortom, goed dagje. Op naar morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier was!